İnternetten alınan ürün teslim edilmezse ne olur?
İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde teslimat süresi kararlaştırılmadığı takdirde, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri ve yasal faizi geri alma hakkına sahiptir.
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde şikayet nereye yapılır?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
İnternetten verdiğim siparişim gelmedi ne yapmalıyım?
Satın aldığınız fiyat ve adete bağlı olarak öncelikle Tüketici Hakem Heyeti’ne, ardından Asliye Hukuk Mahkemesi’ne başvurabilirsiniz. Ürünün belirtilen tarihte ulaşmadığını beyan ederseniz paranızı iade alabilirsiniz.
Teslim edilmeyen ürün nereye şikayet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Bu konuda tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.
Satın alınan ürün teslim edilmezse neler yapabiliriz?
Buna göre, satılan malı alıcıya teslim etmeyerek temerrüde düşmesi halinde, karşı taraf borcun ödenmesi için makul bir süre verebilir veya hâkimden makul bir süre verilmesini isteyebilir. Satıcının temerrüde düşmesi halinde, alıcı Türk Borçlar Kanunu’nun 125. maddesi uyarınca seçimlik haklarını kullanabilir.
Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikâyet edilir?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 68/3. maddesine göre; tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici uyuşmazlık çözüm merciine başvurulabilir.
Gelmeyen kargo nereye şikâyet edilir?
Paketinizin ulaşmadığını söylüyorsanız; Mevzuat gereği, vatandaşların ilgili kargo şirketine gerekli maddeler çerçevesinde başvurarak, yaşadıkları sorunu belirtmelerine rağmen sorun yaşamaya devam etmeleri halinde; elinizdeki bilgi ve belgeleri kullanarak ilgili bakanlığa, Ulaştırma Bakanlığı’na veya bölge müdürlüklerine şikâyette bulunabilirsiniz.
Alo 175’i hangi durumlarda aramalıyız?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi uygulaması” olarak hizmet vermektedir.
Tüketici haklarına şikâyet edince ne olur?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülüp karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.
Sipariş gelmezse nereye şikayet edilir?
Öte yandan Bakanlığa bağlı “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı” ise tüketicilerin sorunlarına çözüm sunulduğu, uyuşmazlıklarının çözümü için başvuruların ilgili mercilere iletildiği bir çağrı merkezi uygulaması olarak hizmet veriyor.
Sipariş kaç günde gelmek zorunda?
Teslimat süresi: Örneğin, bir web sitesi teslimatın 3-5 gün içinde olacağını belirtiyorsa, hem siz hem de şirket bunu kabul edersiniz. Ancak, satın alma sırasında bir teslimat süresi kararlaştırılmamışsa, yönetmelik teslimatın 30 gün içinde olması gerektiğini belirtir.
Para gönderdim ürün gelmedi ne yapmalıyım?
Durum derhal kolluk kuvvetlerine/savcılıklara bildirilmelidir.
Geç teslim ayıp mıdır?
Konu. Türk Borçlar Kanunu’ndaki sözleşmeye aykırılık ilkesinin aksine, TKHK md.
Firmaları nereye şikayet edebilirim?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı kapılarını Habertürk’e açtı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.
Satın alınan ürün gelmezse ne olur?
Bir web sitesinden satın alma yapıldığında, satıcının ürünün elli gün içinde teslim edileceğini söyleme seçeneği yoktur. Satıcı bu süre içinde tüketiciye teslim ederek yükümlülüğünü yerine getirmezse, tüketici sözleşmeden çekilebilir.
Sipariş teslim edilmezse ne olur?
Nakliye şirketi teslim edilmeyen kargoyu belirli bir süre depolar. Kargo sahibi kargoyu belirli bir süre içinde teslim almazsa, nakliye şirketi kargoyu iade edebilir veya imha edebilir. Teslim edilmeyen gönderiler genellikle 3 ila 15 gün depolanır.
İnternetten ürün sipariş iptali ceza var mı?
Bu nedenle, çevrimiçi satın alınan ürünler için cayma hakkı yasal olarak tanınmıştır. Tüketici, herhangi bir gerekçe göstermeden ve ceza ödemeden on dört gün içinde sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Kargo zamanında teslim edilmezse neler yapabiliriz?
Paketinizin ulaşmadığını söylüyorsanız; Mevzuat gereği, vatandaşların ilgili kargo şirketine gerekli maddeler çerçevesinde başvurarak, yaşadıkları sorunu belirtmelerine rağmen sorun yaşamaya devam etmeleri halinde; elinizdeki bilgi ve belgeleri kullanarak ilgili bakanlığa, Ulaştırma Bakanlığı’na veya bölge müdürlüklerine şikâyette bulunabilirsiniz.
Geç teslim ayıp mıdır?
Konu. Türk Borçlar Kanunu’ndaki sözleşmeye aykırılık ilkesinin aksine, TKHK md.
Tavsiyeli Bağlantılar: Azim Nedir Örnek